Plan dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Przedszkole otwarte jest od poniedziałku do piątku w godzinach 6:30-17:00. Staramy się, aby plan dnia był dopasowany do potrzeb rozwojowych dzieci, pogody, pory roku oraz kalendarium miesięcznego (wycieczki, przedstawienia).
Podstawa programowa w naszym przedszkolu realizowana jest w godzinach 8:00-13:00.
6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych. Prace porządkowo – gospodarcze. |
8:00 – 8:30 | Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania; w starszych grupach religia. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie. Czynności higieniczne |
9:00 – 11:00 | Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, muzyczne, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11:00 – 11:30 | Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do II śniadania
II śniadanie; |
11:30 – 13:00 | Przygotowanie do leżakowania. Doskonalenie czynności samoobsługowych. Odpoczynek na leżakach. W starszych grupach praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w kącikach zainteresowań, prace nauczycieli o charakterze obserwacyjnym; Zajęcia taneczne |
13:00 – 13:30 | Prace porządkowo-gospodarcze Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Czynności higieniczne. Przygotowanie do obiadu. |
13:30 – 14:00 | Obiad. Czynności higieniczne |
14:00 – 17:00 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci; |