Rozkład dnia
Przedszkole otwarte jest od poniedziałku do piątku w godzinach 6:30-17:00. Staramy się, aby rozkład dnia był dopasowany do potrzeb rozwojowych dzieci, pogody, pory roku oraz kalendarium miesięcznego (wycieczki, przedstawienia).
Podstawa programowa w naszym przedszkolu realizowana jest w godzinach 8:00-13:00.
6:30 – 8:15 | Zabawy w kącikach zainteresowań, praca dzieci indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe.
|
8:15 – 8:30 | Zabiegi higieniczne – przygotowanie do pierwszego śniadania, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
|
9:00 – 9:45 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
9:45 – 10:00 | Gry i zabawy ruchowe. |
10:00 – 10:30 | Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
|
11:15 – 11:30 | Zabiegi higieniczne – przygotowanie do obiadu. |
11:30 – 12:00 | Obiad. |
12:00 – 12:45 | Odpoczynek w formie leżakowania: grupa 3 latków. |
12:00 -13:15 | Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp. Zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, rysowanie. |
13:15 – 13:30 | Zabiegi higieniczne– przygotowanie do posiłku. |
13:30 – 14:00 | Zupa |
14:00 – 15:00 | Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, prace wyrównawcze, indywidualne, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne . |
15:00 – 15:10 | Zabiegi higieniczne – przygotowanie do podwieczorku |
15:10 – 15:30 | Podwieczorek |
15:30 – 17:00 | Utrwalanie wiadomości poprzez zabawę. Bajkoterapia, muzykoterapia, ćwiczenia relaksacyjne. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci. |