Plebiscyt na „ Małego Mistrza Przedszkola”.
Publiczne Przedszkola Bajkowy Las w Lesznie ogłasza plebiscyt na„ Małego Mistrza Przedszkola”.
Mamy zaszczyt ogłosić plebiscyt na Małego Mistrza Przedszkola w kilku kategoriach:
Mistrz zachowania porządku
Mistrz samodzielności
Mistrz słowa i dobrego wychowania
Plebiscyt odbywać się będzie od 8 lutego do 12 marca.
Tytuł Małego Mistrza Przedszkola przyznawany będzie w każdej grupie przedszkolnej.
Każdego dnia wybierany będzie Mistrz Dnia każdej kategorii, który otrzyma magiczny kamień.
Niebieski kamień – Mistrz zachowania porządku
Żółty kamień – Mistrz samodzielności
Zielony kamień – Mistrz słowa i dobrego wychowania
Magiczne kamienie zbierane będą do przyniesionych przez dzieci słoiczków. Mistrzostwo zdobędzie przedszkolak z największą liczbą magicznych kamieni.
Jednocześnie wzorując się na światowych plebiscytach, które odbyły się już wcześniej postanowiliśmy odszukać w trakcie miesiąca Mistrza spóźniania się, choć jesteśmy przekonani, że do naszego przedszkola wszyscy przychodzą punktualnie za co bardzo dziękujemy. Rodzice/opiekunowie, którym zdarzy się spóźnić otrzyma „ małego karniaczka” (nie przygotowujemy ich dużo J, dlatego liczymy na punktualność.)
Tytuł Mistrza spóźniania się otrzyma rodzic z największą liczba karniczków.
Zasady otrzymania medalu w poszczególnych grupach :
Grupa BIEDRONKI 7-6 LAT | |
Mistrz zachowania porządku
|
– sprząta i odkłada zabawki na miejsce – podczas rozbierania i ubierania w szatni odkłada swoje rzeczy do szafki – pilnuje porządku podczas posiłku, sprząta naczynia po posiłku – zasuwa krzesło, kiedy odchodzi od stolika – dba o środowisko (zakręca wodę w łazience, pilnuje aby śmieci były segregowanie – papier, mieszane), nie chlapie wodą – pełni funkcje dyżurnego (sprząta naczynia po śniadaniu i zupie) – pilnuje porządku w swoim miejscu pracy (zbiera wycięty papier) |
Mistrz samodzielności
|
– prawidłowo myje ręce z użyciem mydła i twarz – samodzielnie korzysta z toalety – ubiera i rozbiera się samodzielnie, potrafi zapiąć zamek i guziki oraz wiązać sznurowadło – posługuje się sztućcami , potrafi prawidłowo siedzieć przy stole – wydmuchuje nos w chusteczkę – podczas zajęć dydaktycznych i samodzielnej pracy stara się skupić sam na swoim zadaniu |
Mistrz słowa i dobrego wychowania
|
– używa zwrotów grzecznościowych: Dzień dobry, Do widzenia, Proszę, Dziękuję, Przepraszam – nie spóźnia się na zajęcia które rozpoczynają się w Sali od godziny 8:00 – zgodnie bawi się z dziećmi , czeka na swoją kolej oraz zgłasza się starając się nie przerywać kolegom i nauczycielom – drobne przedszkolne nieporozumienia i konflikty stara się rozwiązać z kolegami i koleżankami – okazuje szacunek osobom starszym (nie zwraca się jak do koleżanki/kolegi – ,,A wiesz …” ) – mówi umiarkowanym głosem (nie krzyczy), nie używa słów „brzydkich” |
Grupa MUCHOMORKI 6-5 LAT | |
Mistrz zachowania porządku
|
– sprząta i odkłada zabawki na miejsce – podczas rozbierania i ubierania w szatni odkłada swoje rzeczy do szafki – pilnuje porządku podczas posiłku (jak coś spadnie podnosi, jak wyleje wyciera) i w miejscu pracy, zasuwa krzesło, kiedy odchodzi od stolika – dba o środowisko (zakręca wodę w łazience, pilnuje aby śmieci były segregowanie – papier, mieszane), nie chlapie wodą w łazience – pełni funkcje dyżurnego (sprząta naczynia po śniadaniu i zupie) |
Mistrz samodzielności
|
– prawidłowo myje ręce z użyciem mydła i twarz – samodzielnie korzysta z toalety – ubiera i rozbiera się samodzielnie – posługuje się sztućcami, samodzielnie spożywa posiłki , potrafi prawidłowo siedzieć przy stole – wydmuchuje nos w chusteczkę – podczas zajęć dydaktycznych i samodzielnej pracy stara się skupić sam na swoim zadaniu |
Mistrz słowa i dobrego wychowania
|
– używa zwrotów grzecznościowych: Dzień dobry, Do widzenia, Proszę, Dziękuję, Przepraszam – nie spóźnia się na zajęcia, które rozpoczynają się w sali od godziny 8:00 – zgodnie bawi się z dziećmi – czeka na swoją kolej oraz zgłasza się starając się nie przerywać kolegom i nauczycielom – drobne przedszkolne nieporozumienia i konflikty stara się rozwiązać z kolegami i koleżankami – okazuje szacunek osobom starszym (nie zwraca się jak do koleżanki/kolegi – ,,A wiesz …” ) – mówi umiarkowanym głosem (nie krzyczy), nie używa słów „brzydkich” |
Grupa JEŻYKI 5-4 LAT | |
Mistrz zachowania porządku
|
– sprząta i odkłada zabawki na miejsce – pilnuje porządku podczas posiłku (jak coś spadnie podnosi, jak wyleje wyciera), zasuwa krzesło, kiedy odchodzi od stolika – dba o środowisko (zakręca wodę w łazience, pilnuje aby śmieci były segregowanie – papier, mieszane) – nie chlapie wodą w łazience (nie chodzi z mokrymi rękoma po całej łazience, nie chlapie lustra) – pełni funkcje dyżurnego (sprząta naczynia po śniadaniu i zupie) – pilnuje porządku w swoim miejscu pracy (zbiera wycięty papier) |
Mistrz samodzielności
|
– prawidłowo myje ręce z użyciem mydła i twarz – samodzielnie korzysta z toalety – ubiera i rozbiera się (osoba dorosła pomaga tylko zapiać suwak w kurtce oraz zapina guziki) – posługuje się sztućcami (łyżka, widelec) – ściąga i zakłada bluzkę/bluzę przez głowę lub rozpinaną – wydmuchuje nos w chusteczkę |
Mistrz słowa i dobrego wychowania
|
– dziecko używa słów Dzień dobry, Do widzenia, Proszę, Dziękuję, Przepraszam – nie spóźnia się na zajęcia które rozpoczynają się w Sali od godziny 8:00 – zgodnie bawi się z dziećmi – okazuje szacunek osobom starszym (nie zwraca się jak do koleżanki/kolegi – ,,A wiesz …” ) – mówi umiarkowanym głosem (nie krzyczy), słucha, gdy ktoś mówi |
Grupa POZIOMKI 4-3 LAT | |
Mistrz zachowania porządku
|
– sprząta i odkłada zabawki na miejsce – zachowuje porządek podczas posiłku i prac plastycznych – zasuwa krzesło, kiedy odchodzi od stolika – dba o środowisko (zakręca wodę i nie chlapie nią) – odkłada obuwie i ubrania w szatni do swojej szafki |
Mistrz samodzielności
|
– prawidłowo myje ręce z użyciem mydła i twarz – samodzielnie korzysta z toalety – ubiera i rozbiera się, oraz samodzielnie potrafi włożyć obuwie (osoba dorosła pomaga tylko zapiać suwak w kurtce oraz zapina guziki) – posługuje się sztućcami – wydmuchuje nos w chusteczkę |
Mistrz słowa i dobrego wychowania
|
– dziecko używa zwrotów grzecznościowych: Dzień dobry, Do widzenia, Proszę, Dziękuję, Przepraszam – nie spóźnia się na zajęcia które rozpoczynają się w Sali od godziny 8:00 – zgodnie bawi się z dziećmi – okazuje szacunek osobom starszym (nie zwraca się jak do koleżanki/kolegi – ,,A wiesz …” ) – mówi umiarkowanym głosem (nie krzyczy), słucha, gdy ktoś mówi |
Grupa MOTYLKI 2,5 -3 LAT | |
Mistrz zachowania porządku
|
– po skończonej zabawie odkłada zabawki na miejsce – śmieci (chusteczki) wyrzuca do kosza – zasuwa krzesło, kiedy odchodzi od stolika – odkłada obuwie i ubrania w szatni do swojej szafki |
Mistrz samodzielności
|
– prawidłowo i samodzielnie myje ręce z użyciem mydła i twarz pod nadzorem osoby dorosłej – samodzielnie korzysta z toalety pod nadzorem osoby dorosłej lub jej pomocy – stara się samodzielnie rozebrać i ubiera pod nadzorem osoby dorosłej i przy jej ewentualnej pomocy – posługuje się sztućcami (łyżka, widelec) i samodzielnie spożywa posiłki – stara się wydmuchiwać poprawnie nos |
Mistrz słowa i dobrego wychowania
|
– dziecko używa słów zwrotów grzecznościowych – zgodnie bawi się z rówieśnikami – sygnalizuje swoje potrzeby |